Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok – celé číslo 3/2024

Fulltext – celé číslo 3/2024 (.pdf)

Rok vydania: 2024

Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

ISSN: 1336-2232

URL časopisu: https://studiascientifica.ku.sk/

 

OBSAH/CONTENTS:

Ján Danek
Bezpečnosť školského prostredia – vonkajšie a vnútorné vplyvy (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.9-18

Ingrid Emmerová
Bezpečnosť školského prostredia – súčasný stav a problémy (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.19-25

Tomáš Jablonský
Bezpečnosť školského prostredia – zahraničné skúsenosti (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.26-32

Miriam Niklová
Online rizikové správanie žiakov – aktuálne trendy a možnosti prevencie a riešenia v školách (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.33-44

Erich Petlák
Činitele pôsobiace na bezpečnosť školského prostredia (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.45-50

Angela Almašiová, Juraj Holdoš, Pavel Izrael, Katarína Kohútová
Vnímanie bezpečnosti a prijatia v škole – výsledky reprezentatívneho výskumu detí a mládeže na Slovensku (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.51-57

Václav Bělík
Role a specifika sociálního pedagoga v utváření bezpečného školního prostředí (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.58-64

Mária Belešová
Predchádzanie rizikového a problémového správania žiakov v základných školách pohľadom učiteľov primárneho vzdelávania (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.65-72

Mário Dulovics
Vybrané formy online rizikového správania žiakov a možnosti ich prevencie v kontexte tvorby bezpečného školského prostredia (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.73-80

Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková
Inklúzia vo vysokoškolskom prostredí a možnosti jej aplikácie – príklad empirického výskumu (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.81-86

Silvia Barnová, Marek Vochozka, Slávka Krásna, Gabriela Gabrhelová
Organizačná klíma školy z pohľadu učiteľov stredných odborných škôl (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.87-97

Slavomíra Bellová
Riešenie problémového správania žiakov na základných školách: výskyt, prevencia a prístupy (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.98-105

Gabriela Siváková
Aktuálne výzvy vo výučbe nadaných žiakov – perspektívy a prístupy (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.106-114

Katarína Tišťanová
Vytváranie prostredia pre emocionálnu a sociálnu pohodu – dôležitá zodpovednosť školy (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.115-123

Vladimíra Zemančíková
Pripravenosť učiteľov zvládať problémové správanie žiakov v inkluzívnom prostredí školy (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.124-133

Jan Tirpák, Miriam Uhrinová, Klára Zimmermannová
Hodnocení traumatických symptomů u dětí a adolescentů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.134-145

Milan Ligoš
Triáda v podloží teórie a praxe vyučovania slovenčiny ako materinského jazyka (nielen vo výučbe) (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.146-162

Lucia Heldáková
Skúmanie implementácie koncepcií na rozvoj slovenského školstva v Maďarsku (.pdf)
DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.3.163-173